رویانیان از پرسپولیس رفت

محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، متن بیانیه کناره گیری محمد رویانیان از مدیرعاملی این باشگاه به شرح زیر است:

با سلام و درود به هواداران عزیز و دوست داشتنی پرسپولیس

بدون مقدمه و البته با گذشتن از دنیایی درد دل و ناگفته بدینوسیله مراتب کناره گیری خود از مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس را اعلام داشته و آرزو می کنم شما هواداران عزیز که در دو فصل و نیم فعالیت این بنده حقیر به عنوان خدمتگزار و خادم خانواده بزرگ پرسپولیس حمایت همه جانبه‌ای از اینجانب داشته‌اید حلالیت طلبی‌ام را پذیرفته و اگر تصمیم، اظهار نظر و یا اقدامی از سوی اینجانب شما را آزرده خاطر کرد عذرخواهی و پوزش صمیمانه‌ام را بپذیرید. همین طور ضمن تقدیر از همیاری و همکاری پیشکسوتان گرانقدر، معاونین، مدیران و پرسنل باشگاه، کلیه مربیان و ورزشکاران تیم‌های مختلف پرسپولیس و رسانه‌های ورزشی با عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حلالیت طلبیده و امیدوارم اگر در برخی ایام آنها را رنجانده‌ام بنده را به بزرگواری خود بخشیده و دعا کنند تا بتوانم به نوعی جبران مافات نمایم.

هر آمدنی، رفتنی دارد. 29 شهریور 90 که حکم مدیرعاملی‌ام در باشگاه بزرگ و محبوب پرسپولیس صادر شد می‌دانستم که روزی هم زمان رفتن از راه می‌رسد اما تصور نمی‌کردم نوشتن نامه خداحافظی با هواداران پرسپولیس تا این حد سخت و دشوار باشد. شاید بدین خاطر که آن قدر ناگفته در سینه دارم که نمی‌دانم چگونه واژه‌ها را کنار هم بگذارم تا حق مطلب ادا شود. به حدی با هواداران، پیشکسوتان، مجموعه باشگاه، ورزشکاران و خانواده بزرگ و پرافتخار پرسپولیس انس گرفته‌ام که نوشتن نامه خداحافظی شاید سخت ترین کار ممکن باشد. درد دل‌ها و ناگفته‌هایم بماند برای وقتی دیگر، فقط می‌خواهم به هواداران عزیز خالصانه و صادقانه بگویم در این مدت شبانه روز هرچه در توان داشتم گذاشتم و تمام وجود و زندگی‌ام را بدون منت صرف پرسپولیس کردم تا اقدامات اساسی و زیربنایی انجام داده و مایه خوشحالی و سربلندی هواداران و رفع دغدغه‌های مالی باشگاه برای همیشه شوم لکن مجال پیدا نشد تا این برنامه‌ها به بهره‌وری لازم برسد. در این میان اگر به واسطه برخی کارشکنی‌ها نتوانسته باشم دل هواداران را آن طور که باید و شاید شاد کنم حداقل می‌دانم که در صورت به بار نشستن برنامه های اقتصادی و تجاری و ادامه فعالیت به عنوان یک هوادار و خدمتگزار می‌توانیم باشگاه را با تمام موانع و محدودیت‌های موجود به مرز خودکفایی مالی برسانیم. تاکید می‌کنم مسئولیت تمامی اقدامات انجام شده طی این مدت را پذیرفته و در تمامی جوامع و گفتگوهای کارشناسی و دستگاه‌های نظارتی آمادگی پاسخ برنامه‌های خود را دارم و از وزارت ورزش و مدیر جدید انتظار دارم در صورتی که این برنامه‌ها درست و اصولی است کمک کنند تا آنها را عملیاتی کرده و دغدغه های مالی باشگاه را مرتفع نماییم. تلاش می‌کنم تا پایان هفته مطالبات تیم‌های پایه و مجموعه باشگاه را پرداخت کرده و در آینده نزدیک نیز بدهی‌هایی که به برخی اشخاص داشته‌ام را نیز پرداخت نمایم.

می‌خواهم به هواداران بگویم شاید فعالیت‌های انجام شده از سوی بنده و همکارانم که گزارش آن به طور مفصل از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد به اندازه یک دهه فعالیت‌های انجام شده در باشگاه پرسپولیس بوده باشد اما شخصا احساس می‌کنم به هواداران و خانواده بزرگ پرسپولیس بدهکار بوده و باید شبانه روز تلاش کنم تا ثابت نمایم که خدمت کردن به پرسپولیس فقط با داشتن پست و سمت نیست. ساده‌تر بگویم؛ می‌خواهم ثابت کنم که مثل هواداران می خواهم حامی و پشتیبان تیم محبوبم باشم و تا روزی که زنده هستم برای سربلندی پرسپولیس قدم برمی دارم، شاید تقدیم تنها منزل مسکونی‌ام برای تامین نیازهای مالی تیم قبل از دربی در آستانه کناره‌گیری از مدیرعاملی خود گواهی بر این مدعا باشد.

گفتم که؛ درد دل‌ها و ناگفته‌هایم بماند برای وقتی دیگر. همه می‌دانند و نیازی به گفتن نیست که از مدت‌ها پیش عزم رفتن کرده بودم. از شش ماه پیش که دولت قبلی کمر همت بسته بود تا بنده را به هر طریقی که شده عزل کند تا به امروز بارها و بارها در مصاحبه‌هایم حرف از استعفا و رفتن زدم. دو ماه پیش نیز نامه استعفایم را به وزارت ورزش تقدیم کرده و هفته گذشته نیز مجددا در نامه‌ای به وزیر محترم ورزش و جوانان شرایط ادامه فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس را اعلام داشته و تاکید کرده بودم ادامه فعالیت با شرایط کنونی میسر نیست. به هر دلیلی که بود نه به عنوان «محمد رویانیان» بلکه به عنوان «مدیرعامل باشگاه پرسپولیس» این توفیق را نداشتم تا ملاقاتی با متولی ورزش کشور و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس داشته باشم. پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس به امری محال و غیرممکن تبدل شد. نمی‌خواهم با این جملات به وزیر محترم ورزش ایراد گرفته و زمان رفتن نقدی را مطرح کنم شاید آنها نیز با موانع قانونی برای پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس و استقلال مواجه بودند. اتفاقات بسیاری رخ داد، راه‌های درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی به طرق مختلف بسته شده بود، در مجموع به این نتیجه رسیدم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‌اند تا پرسپولیس با «رویانیان» به بن بست رسیده و موفق نباشد. کارشکنی‌ها از درون و برون از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، به همین دلیل نمی‌توانستم بمانم و بیش از این آسیب رسیدن به پرسپولیس را با چشمان خود تماشا کنم. نمی‌توانستم ببینم که چگونه به خاطر بنده از گوشه و کنار ضربه‌ای به پرسپولیس وارد می‌شود.

احساس می‌کنم باید بروم تا پرسپولیس نفس بکشد. برخی اتفاقات قبل از دربی که تمایل ندارم اشاره‌ای به آن کنم نیز قلبم را شکست و دلم را آتش زد. مانده بودم به خاطر بچه‌هایی که مثل فرزندانم آنها را دوست داشتم اما... درد دل ها بماند برای وقت دیگر، تقدیر این است پس از کلی کلنجار رفتم با خودم و وجدانم نامه خداحافظی و کناره گیری‌ام را نیمه های شب حین تماشای برنامه نود بنویسم و مجوز انتشار آن پس از بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز را صادر کنم. قصد داشتم دو هفته پیش کناره گیری‌ام را رسما اعلام کنم اما با توجه به در پیش بودن دربی این تصمیم را به بعد از بازی پرسپولیس و استقلال موکول کردم و پس از آن نیز با توجه به فاصله اندک تا بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تصمیم گرفتم این بیانیه را امروز منتشر کنم حالا وقت رفتن است و کنار هواداران ایستادن و حمایت کردن از پرسپولیس.

شاید توفیق و سعادت آن را نداشته باشم که مثل هواداران در استادیوم ها با تمام وجود نام «پرسپولیس» را فریاد بزنم اما اگر فرصت داده شود چهار اقدام ویژه و اساسی را پیگیری خواهم کرد تا دینم را به پرسپولیس و هواداران ادا کنم؛

1- پیگیری بازی بزرگ پرسپولیس - رئال مادرید با توجه به اعلام تمایل کتبی و رسمی ریاست باشگاه رئال مادرید اسپانیا

2- پیگیری و به سرانجام رساندن صندوق سرمایه گذاری پرسپولیس در بورس که پذیره نویسی آن از 14 دی ماه آغاز شده و ظرف همین مدت کوتاه و بدون صرف هزینه تبلیغاتی 2 میلیارد تومان سرمایه جمع آوری شده و می‌توان بر اساس برنامه‌های طراحی شده میزان سرمایه این صندوق را به 50 میلیارد تومان رساند تا پرسپولیس رفته رفته به واسطه سود ناشی از سرمایه گذاری‌ها در این صندوق خودکفا شده و نیازی به بودجه دولتی نداشته باشد.

3- پیگیری و اجرای پروژه عظیم ساماندهی هواداران که از 15 ماه پیش طراحی شده و بیش از 75 درصد اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ ملی انجام شده است. درباره این طرح مشارکتی که حداقل 80 میلیارد تومان درآمد عاید پرسپولیس خواهد کرد در صورتی که اجازه پیگیری آن به بنده از سوی وزارت ورزش و مدیریت جدید داده شود گزارش مفصلی به رسانه‌ها و هواداران خواهم داد.

4- فعالیت های تجاری، اقتصادی و ورزشی در شرکت سرمایه گذاری صدرا سیستم پاسارگاد و شرکت پیشکسوتان پرسپولیس که قطعا زمینه ساز تامین برخی هزینه‌های باشگاه و ارائه خدمات به هواداران و پیشکسوتان خواهد شد.

در پایان ضمن درخواست از برادر ارجمند آقای بهروز منتقمی قائم مقام محترم باشگاه پرسپولیس مبنی بر اداره امور باشگاه و تیم فوتبال و آرزوی توفیق برای وزارت محترم ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از وزیر محترم ورزش و جوانان صمیمانه درخواست می‌کنم برای خروج باشگاه پرسپولیس از بلاتکلیفی مدیریتی نسبت به معرفی مدیرعامل اقدام نموده و ایمان داشته باشند بنده نیز در صورتی که تمایلی وجود داشته باشد و اجازه فعالیت داده شود خالصانه و صمیمانه برای سربلندی پرسپولیس عزیز با تمام وجود همچون یک هوادار عاشق در کنار مدیریت جدید باشگاه آماده خدمتگزاری بوده و از هیچ تلاش و کوششی در این راستا دریغ نخواهم کرد و البته از آنهایی که به ویژه در پنج - شش ماه اخیر دست به هر اقدامی زدند تا پرسپولیس با رویانیان به موفقیت نرسد توصیه می‌کنم دست از این اقدامات برداشته و چنین کارشکنی‌ها و جفاهایی را نسبت به مدیریت جدید نکرده و دست از این کارهای خود که به پرسپولیس لطمه می‌زند بردارند تا شاید از آه هواداران در امان بمانند

دومین پیروزی ایران در جام جهانی کوچک

 
 دیدار تیم‌های ملی جوانان ایران و فنلاند در تورنمنت جام جهانی کوچک سن پترزبورگ روسیه با نتیجه ۵ بر ۰ به سود ایران به پایان رسید.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این بازی که با برتری کامل جوانان ایران در همه دقایق بازی همراه بود، یحیی نجاریان در دقیقه 7، میثم جودکی در دقیقه 21 ، یوسف سیدی در دقیقه 32، ماهان بغدادی در دقیقه 48 و علی فتحیان در دقیقه 75 برای ایران گلزنی کردند.

البته جوانان ایران موقعیت‌های زیادی برای افزایش تعداد گل‌هایشان داشتند، اما در نهایت بازی با 5 گل به سود ایران به پایان رسید تا ایران با شش امتیاز از دو بازی در صدر جدول قرار گیرد و منتظر نتیجه بازی اسلوواکی و بلاروس بماند.

در بازی‌های روز اول ژاپن سه بر یک چک را شکست داد، یونان و آذربایجان یک بر یک مساوی کردند، ترکیه یک بر صفر اوکراین را شکست داد و منتخب سن پترزبورگ 4 بر 0 تیم لیتوانی را از پیش رو برداشت

بابادم رونالدوگرم


رونالدو برای ایران و کی‌روش آرزوی موفقیت کرد


کریستیانو رونالدو برای کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در جام‌جهانی بیستم آرزوی موفقیت کرد.

 رابطه کارلوس کی‌روش و کریستیانو رونالدو پس از جام‌ جهانی 2010 آفریقای جنوبی پر فرازونشیب بوده است.

رونالدو در آخرین اظهارنظر خود درباره کارلوس کی‌روش به تمجید از مربی پرتغالی پرداخت و گفت: کارلوس کی‌روش یکی از مهم‌ترین مربیان دوران فوتبالم بوده و تاثیر زیادی روی فوتبال من گذاشته است. برای او و تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند در تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد.

ستاره پرتغالی همچنین درباره رابطه‌اش با ژوزه مورینیو گفت: هیچ مشکلی با هیچ مربی ندارم و با هر کسی که کار کرده‌ام، راضی بودم.

پرتغال در جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های غنا، آلمان و آمریکا همگروه شده است.


دایی: چون با نفت بازی داشتیم صادقیان محروم شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از مشکلات مالی تیمش یاد کرد و به مقایسه شرایط امروز این تیم با گذشته سرخپوشان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری در خصوص این بازی گفت: مطمئناً بازی فردا حساس‌ترین دیدار ما تا به اینجای فصل خواهد بود. ما 2،3 بازی پشت سر هم داریم که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را معلوم کند، دیدارهایی که همه 6 امتیازی هستند. این دیدارها از آن جهت 6 امتیازی است که با رقیبان مستقیم‌مان بازی داریم و باید در این مسابقات حداکثر امتیازات را بگیریم.

وی ادامه داد: نفت تیم خوبی است که ثابت کرده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نتایج خوب تیم نفت و جایگاهش در جدول نشان‌دهنده قدرت این تیم است. ما دیدار رفت را به نفت باختیم و دوست داریم فردا 3 امتیاز بازی را بگیریم تا موقعیت‌مان در صدر جدول تثبیت شود. ما تمرینات خوبی را طی هفته گذشته انجام داده‌ایم و فقط دیروز نتوانستیم به خاطر عدم هماهنگی و عدم کمک مسئولان درفشی‌فر که زمین چمن را آماده نکرده بودند، تمرین کنیم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: متاسفم که نیروهای خودمان به ما کمک نمی‌کنند و امکانات درست و حسابی در اختیارمان قرار نمی‌دهند. ما از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشکلات زیادی داریم که در این فصل گریبان‌گیرمان بوده است. شاهکار همین مشکلات هم این بود که روز گذشته مسئولان نتوانسته بودند برف روی زمین درفشی‌فر را جمع کنند تا ما خوب تمرین کنیم.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا هواداران پرسپولیس استقبال کمی از بازی‌های این تیم دارند، عنوان کرد: تماشاگران‌مان چه کم باشند و چه زیاد، همیشه ما را خوب حمایت می‌کنند. من مدیون همه آنها هستم که از اول فصل حامی ما بودند و تیم را تنها نگذاشتند. قطعاً تماشاگران هرچقدر بیشتر به ورزشگاه بیایند بازیکنان بهتر بازی خواهند کرد. در این موقعیت حساس ما به کمک تماشاگران نیاز داریم تا با هم تیم را به جلو ببریم. امیدوارم تماشاگران فردا ما را تنها نگذارند.

وی در خصوص ساختار خط دفاعی دفاعی پرسپولیس گفت: این مسئله به کل مجموعه تیم بر می‌گردد. بازیکنان ما از خط حمله دفاع را شروع می‌کنند که این یعنی یک دفاع تیمی. البته نباید فراموش کنیم که بهترین بازیکنان ایران در خط دفاعی در تیم ما هستند که سال گذشته نیز کنار هم بازی کردند. ما خوشبختانه کمترین تغییرات را نسبت به سال گذشته در دفاع داشتیم و فقط میثم حسینی به ما اضافه شده است. ماهینی، بنگر و سیدجلال حسینی سال‌ها در کنار هم بوده‌اند و در کنار اینها نیلسون و هافبک‌های دفاعی ما هم خوب کار کرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خرسندی از اینکه مشکل گلزنی تیمش در نیم فصل دوم برطرف شده است، افزود: ما تیمی هستیم که تمامی بازیکنانش هنگام حمله و دفاع یکدیگر را همراهی می‌کنند که این هم بر می‌گردد به درک، شعور و توانایی بالای بازیکنان پرسپولیس. ما این فصل بدون نگاه کردن و توجه به نام‌ها سعی کردیم بهترین‌ها را جذب کنیم. من مدیون همه بازیکنانم هستم که فعل خواستن را به خوبی صرف می‌کنند.

دایی مسائل مالی را بزرگ‌ترین مشکل تیمش در شرایط فعلی خواند و تاکید کرد: از 3، 4 ماه پیش ما هیچ حمایت مالی نشده‌ایم. بچه‌ها نگران این موضوع هستند. در یک تیم تنها دغدغه فنی جوابگو نیست و تیم پشت‌سر ما هم باید به خوبی حمایت‌مان کند. روز گذشته وقتی وضعیت زمین درفشی‌فر را دیدم شوکه شدم که چرا نیروهای خودمان زمین را آماده نکردند تا ما از امکانات لازم استفاده کنیم.

وی افزود: روزی که به پرسپولیس آمدم به من قول دادند که فقط دغدغه فنی داشته باشم، چون دیگر مشکلات حل شده است اما متاسفانه خیلی وقت است دغدغه‌های دیگر داریم که این مسئله من را یاد سال‌های گذشته می‌اندازد. امیدوارم این مسائل حل شود هرچند معتقدم که در تیم بزرگی مانند پرسپولیس تنها مدیرعامل نمی‌تواند کارها را انجام دهد و اعضای هیئت مدیره هم باید کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیمی که متعلق به دولت است باید وضعیتش تعیین شود. اگر پرسپولیس خصوصی است اداره آن را به بخش خصوصی بسپارند و اگر دولتی است مطمئناً مسئولیت وزارت ورزش بسیار سنگین است. من هنوز متوجه نشده‌ام که پرسپولیس و استقلال چگونه حمایت می‌شوند. البته اگر دغدغه مسئولان خوشحالی مردم باشد قطعاً به این 2 تیم خواهند رسید.

وی بر لزوم حمایت از استقلال و پرسپولیس تاکید کرد و ادامه داد: بدون هیچ اغراقی 90 درصد مردم ایرانی یا پرسپولیسی‌ هستند یا استقلالی. شما الان یک حساب سرانگشتی داشته باشید. اگر بخواهیم طرفداران استقلال و پرسپولیس را به همراه خانواده به سینما ببریم و 10 هزارتومان برای آنها خرج کنیم ببینید چقدر پول می‌شود. ما باید به شادی و نشاط این مردم فکر کنیم حالا که هر 2 تیم در کورس قهرمانی هستند نباید آنها را تنها بگذارند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فردا رضا حقیقی می‌تواند سرخپوشان را همراهی کند، گفت: حقیقی کمی مشکل داشت. امروز در تمرین وضعیت او مشخص می‌شود و اینکه آیا می‌تواند فردا به ما کمک کند یا خیر؟ البته فکر می‌کنم بتواند برای پرسپولیس بازی کند اگر هم این اتفاق رخ ندهند در هفته‌های آینده به ما کمک خواهد کرد. در مجموع تلاش کادر پزشکی این است که حقیقی به بازی به نفت برسد.

دایی در پاسخ به این سوال که برای دیدار مقابل نفت تهران چه تعداد بازیکن محروم دارند، گفت: زمانی که محروم نداریم دوستان به ما محروم اضافه می‌کنند. دلم نمی‌خواهد در این مورد صحبت کنم اما متاسفانه هر تصمیم ضرب‌العجلی که وجود دارد برای پرسپولیس است. الان پیام صادقیان را محروم کردند اما آیا فقط پیام این گونه خطا می‌کرده؟! متاسفم برای برنامه‌ای که به جای انجام رسالت خبری خود یک جوان که تازه کار خود را شروع کرده و می‌تواند در جام جهانی به ما کمک کند را تخریب می‌کند.

وی ادامه داد: مگر فقط پیام خطا کرده است؟ بازیکن یکی از تیم‌های مطرح از پشت با لگد به بازیکن حریف ضربه می‌زند اما عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. ضربه پیام خشن‌تر بود یا بازیکن آن تیم؟ بعد جالب است به جای آن بازیکن به یک بازیکن دیگر کارت زرد نشان می‌دهند! نمی‌دانم چرا همیشه اولین تصمیم‌ها برای پرسپولیس است. نفر اول دایی و بازیکن پرسپولیس محروم می‌شوند. اگر قرار است عدالت رعایت شود باید برای همه باشد و اگر قرار است ظلمی انجام شود باید برای همه باشد.

سرمربی پرسپولیس در ادامه انتقادهایش تصریح کرد: فوتبال یک ورزش حرفه‌ای است. به نظر من کاری که پیام انجام داد طبیعی بود. البته اگر همان اول داور با او برخورد می‌کرد و تنبیه و جریمه می‌شد دیگر این کار را انجام نمی‌داد. باز هم تاکید می‌کنم مگر پیام صادقیان بوده که خطایش خشن بوده است؟ آیا آن بازیکن با لگد به کمر بازیکن حریف ضربه نزد؟ تازه آقایان کارت زرد را هم جابه‌جا می‌کنند! متاسفانه تنها تیمی که سریع در مورد آن تصمیم می‌گیرند پرسپولیس است. شما ببینید این فصل چقدر علیه پرسپولیس تصمیم‌گیری شده است. اگر قرار است صادقیان را محروم کنند باید خیلی‌ها را محروم کنند. اتفاقاً سی‌دی تمام این خطاها موجود است.

دایی گفت: پیام صادقیان سریعاً محروم می‌شود، چون ما با نفت بازی داریم! دیگر نمی‌خواهم قضیه را باز کنم و چیز دیگری بگویم. البته باید بگویم این محرومیت انگیزه ما و بازیکنان‌مان را 100 برابر کرده است. درست است عالیشاه مصدوم است و به بازی فردا نمی‌رسد اما بازهم برای صادقیان بازیکن جانشین داریم.

وی ادامه داد: شما از ابتدای این فصل به آن برنامه نگاه کنید که چقدر علیه پرسپولیس و علی دایی صحبت می‌کند یا آقایان در گزارش‌های‌شان چه مطالبی را بیان می‌کنند. هر چه می‌خواهم صحبت نکنم نمی‌شود.


هفته بیست‌ویکم؛ تساوی پرسپولیس و نفت به نفع استقلال


پرسپولیس و نفت تهران با تساوی در یک بازی پرتحرک این شانس را برای استقلال مهیا کردند که بتواند به صدر جدول برسد.

 پرسپولیس تهران که در بازی رفت با نفت تهران طی یک بازی برابر با گل دقایق آخر نفتی‌ها شکست خورده بود در این بازی برای برد قطعی پا به میدان گذاشته بود اما آن سوی میدان نیز شاگردان گل‌محمدی نیز با همین انگیزه بازی را شروع کردند.

بیشتر زمان این بازی در میدانه میدان گذشت جایی که هافبک‌ها میدان‌داری می‌کردند در نیمه اول بازی، تیم نفت تا حدودی چهره برتری داشت اما در نیمه دوم این موضوع کمی تغییر کرد. پرسپولیسی‌ها در این نیمه چند موقعیت خلق کردند که به ثمر نرسید.

پرسپولیسی‌ها در این بازی با دریافت کارت زرد توسط حقیقی و خلعتبری دچار مشکل شدند چرا که این دو بازیکن بازی بعدی‌ تیم‌شان را به علت سه اخطاره شدن از دست دادند.

در این بازی دروازه‌بان تیم نفت به عنوان بهترین بازیکن و همتای سرخ‌پوش او، نلسون به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.

با این تساوی پرسپولیس 40 امتیازی شد و نفت به امتیاز 38 رسید. با توجه به اینکه تیم دوم جدول، فولاد خوزستان نیز 39 امتیازی باقی ماند، استقلال اگر بازی خود مقابل را‌ه‌آهن را ببرد 42 امتیازی شده و از رده چهارم به صدر جدول صعود خواهد کرد. بازی این دو تیم شنبه 14 دی ساعت 15 برگزار می‌شود.